turid skjelten

through my eyes

Dagens skriverier

Jeg har laget meg en regel: jeg skal skrive litt hver dag.
Noen ganger er det enkelt, noen gange er det vanskelig. Noen ganger kommer det på nynorsk, noen ganger på bokmål og andre ganger på engelsk. Inn i mellom kommer det på alle tre målformene – det er litt crazy å lese!
Etter hvert som årene har gått har jeg oppdaget at å skrive er en fin måte å bearbeide ting på. Det er også en fin måte å lære ting på – for plutselig har jeg et ord som jeg må utforske litt nærmere, og da blir det fort en A4 side.
Jeg anbefaler selvsagt alle å prøve dette ut. Skriv litt hver dag, gjerne på gamlemåten med penn/ blyant og papir. Det er dessuten godt for kreativiteten og hjernetrim i tillegg.

DAGENS SKRIVERIER:
I det siste har jeg kjent på maktesløsheten som kommer når jeg ser på nyheter og store overskrifter. Hva kan lille meg gjøre? Så ser jeg meg rundt på mennesker jeg møter og kjenner. De er jo viktige selv om de ikke er fredsforhandler, selv om de ikke har lederjobber, selv om de ikke er politikere osv. De påvirker meg, de løfter meg – ofte uten at de selv vet det.
Så dagens skriverier ble som følgende:

Like a bridge between to hearts
Like a peace offer between you and me
Like the breeze over still water
Like the storm over troubled sea

Like a rainbow after midnight
Like a star in the brightest day
Like the norther light in the midle of the summer
Like the highest wave in the calmest bay

I be the bridge that you never knew of
I be the peace offer you never thought you could need
I be the safe haven in the calm days
The comfort zone you never leave

You thought my path was easy
You thought my vision was naive
But the day I’m not here
You will know what you once received

2023/10/20 Posted by | ikke kategorisert | Legg igjen en kommentar