turid skjelten

through my eyes

Why not lift me even higher?

The creativity burst in my veins. For me it’s like a joyful blessing. It runs in my blood and gives both me and my surroundings a lot of energy.

For det meste er kreativiteten sterk og selvgående.  Men det skjer at den nesten ikke er synlig, bare en liten glød som nesten ikke våger å komme frem. Jeg vet hva som gir kreativiteten min næring og hva som dreper den. Vet du hva som styrer din kreativitet og eller din motivasjon?

Turid_blinke_MG_1314Jeg vet hva som gir meg driv, kraft, motivasjon og kreativitet. Ikke fordi jeg er mer klok, men fordi jeg har lett etter dette. Jeg har brukt tid på å søke etter hva som er mine strategier og motivasjonsfaktorer. Jeg vet hva som gjør meg glad – gira – driftig eller sløv.
Hva er de tanker og følelser som gjør at du hopper ut av sengen om morgenen?

Husker du å gi support til deg selv? Husker du å rose den fantastiske personen som du har blitt og er?
Det er litt lettere å gi andre ros, enn å rose seg selv. For noen er det utenkelig å gi ros i det hele tatt 😠 – stakkars folk.

Ok – dagens utfordring:
Til deg som er flink til å gi andre ros – når du roser andre, tenk at det du sier gjør du fordi du har ett så godt og kjærlig hjerte. Du har så mye godhet i deg at det rett og slett renner over. For et fantastisk menneske du er 💜

Til deg som ikke er flink til å gi andre ros – tren deg på å gjøre det likevel😅. Ikke i hytt og pine, men akkurat så mye som du tenker at du kan stå inne for. Hva med å begynne med 3 rosende kommentarer for dag? Eller kanskje er den største utfordringen å la være å komme med kritiske kommentarer 😳 De fleste av oss har jo en megastor indre kritiker, så vi trenger faktisk ikke ytre kritikere som kommer med sure kommentarer.

It’s so easy to give others good words. It’s so easy to lift people higher. So why don’t we?
Er vi redd for at de andre skal bli høge på pæra, at de skal bli for store på seg selv og helt uutholdelige å ha i omgivelsene? Eller synes vi ikke at de er flinke, gode eller bra nok? Eller kanskje er de så annerledes at vi ikke helt forstår deres storhet? …eller… Hva er din unnskyldning?

Livet er ikke en dans på roser. Livet er – et eventyr, en oppdagelse, en erfaring, en vurdering, en kamp, en lengt … det er i vert fall krydret med opp og ned turer. Vi trenger derfor alle å bli sett, bli akseptert, kjenne på læring og mestring, få lov til å skinne!

Mange får vinger til å etablere nye evner når de får aksept, kjenner mestring, blir lagt merke til osv. Så la oss utvikle denne unike egenskapen – LET’S LIFT EACH OTHER EVEN HIGHER!

2017/07/08 - Posted by | ikke kategorisert, livet, å være modig, endringskompetanse, innsikt

Ingen kommentarer så langt.

Legg igjen en kommentar

