turid skjelten

through my eyes

I can do it! = SKAL!!!

IMG_2040 - versjon 2Skal – skal ikke – skal  – skal ikke… Dette har surret i hodet mitt i lang tid: Skal – skal ikke – skal – skal ikke.
Det blir liksom aldri rett tid når jeg setter i gang med mine grublerier. Skal – skal ikke – skal – skal ikke.
Har jeg tid? Har jeg økonomi? Har jeg motivasjon? Har jeg de rette evner? Skal – skal ikke – skal – skal ikke.

Som type 8 (i følge Enneagrammet som du kan lese mer om her) er jeg ikke i utgangspunktet en grublende person. I vert fall er det ikke der jeg har min styrke. En typisk 8’er er en «just do it» type. De gjør de beste vurderinger og kommer seg lettest frem om de setter i gang med å gjøre noe.  Ja, jeg er en slik type. Grublerier fører ingen plass for meg, for jeg blir sittende fast i mine grublerier. Skal – skal ikke – skal – skal ikke.

Lenge har jeg hatt en drøm. Lenge har jeg ønsker og villet, men det har ikke vært rett tid. Blir det noen gang rett tid? Skal – skal ikke – skal – skal ikke.

Jeg satt liksom fast i vurderingsfasen, helt til jeg fikk meg et realt dytt. Noen som kjenner meg godt dyttet så det monnet. Da jeg kom meg ut av grubleriene ble det:  SKAL!

Nå har jeg vært en uke i København på Complete Vocal Institute.  Fått en smakebit på hva de neste 3 årene vil bringe: Mer utdanning. Mye sang. Flere verktøy. Mer mestring. Mer inspirasjon. Flere utfordringer. Bevegelse. Utvikling. Ja, jeg SKAL!

Så får jeg bare jobbe dobbelt så effektivt for å få plass til både jobb og studier. Så får jeg prioritere hvor jeg skal legge mitt fokus, så jeg kan ha det gøy på veien. I can do it!

 

I took the challenge and did an translation!
Shall – shall not – shall – shall not …This has tumbled in my head for a long time: Shall – shall not – shall – shall not.
When I start doing considerate thinking, nothing will ever be the right time. Shall – shall not – shall – shall not.
Do I have the time? Do I have enough money? Do I have the motivation? Do I have the right skills? Shall – shall not – shall – shall not.

As a type 8 (in the terms of the Enneagram, which you can read about here) I’m not a thinker. That’s not where I have my strength. A typical 8 is a «just do it» kind of type. They do the best considerations and walk the easiest way, if they just start doing something. Yes, I’m that kind of person. Amounts of thoughts don’t lead me in the right direction; I easy get stuck in my thoughts. Shall – shall not – shall – shall not.

For a long time I have had a dream. For a long time I have dreamed and wanted to do it, but it has never been the right time. Will it ever be the right time? Shall – shall not – shall – shall not.

I was stuck in the consideration faze, until I get a real kick in my #$#$ (you know). Someone that knew me well gave me a great push. When I came out of these overwhelming thoughts, I went for: SHALL!

Now I have been a week in Copenhagen at the Complete Vocal Institute. Got a taste of what the next 3 years will give me: More education. Singing. More tools. More mastering. More inspiration. More challenge. Movement. Development. Yes I shall!

So I have to work twice as efficient to manage both my job and my studies. So I have to prioritize where to have my focus, so that the road will be a FUN one. I can do it!

2013/08/06 - Posted by | å være modig, be the best version of yourself, endringskompetanse, enneagrammet, mål, motivasjon, personlighetstyper, valg

4 kommentarer »

  1. Nå kjenner jeg at det bobler….Kjør på, Turid!!! 🙂

    Kommentar av elefantbloggen | 2013/08/06 | Svar

  2. Yes, you can!!

    Kommentar av Norveig | 2013/08/06 | Svar

  3. Hærleg å høyre korleis du innstillar deg på nye ting! 😀
    Stå på, Turid!

    Kommentar av Jim André Gjerde | 2013/08/07 | Svar

  4. […] For tre år siden, vurderte jeg frem og tilbake om jeg skulle starte på en ny utdanning. Skal – skal ikke – skal. Du kan lese om det her. […]

    Tilbakeping av I DID IT! « turid skjelten | 2016/06/20 | Svar


Legg igjen en kommentar